Brev:
Jeg er noget i tvivl om, hvor meget mad min søn skal have
4. januar 2011
Alder:
7 mdr.
Jeg er noget i tvivl om, hvor meget mad min søn skal have
Hej Helen
Jeg skriver til dig fordi jeg er noget i tvivl om hvor meget mad min søn Noah skal have.
Han er 7 mdr gammel og er 74 cm og vejer ca 10,5 kg, en rigtg tyksak. Dygtig motorisk og jeg tror snart han begynder at kravle.
Jeg er usikker på om han får for meget eller for lidt mad, fordi han ikke selv siger stop, og jeg er overrasket over, hvordan han bliver ved og ved med at gabe efter mere mad.
Han rytme ser ca sådan ud:
5-6: Vågner
6.30-7: får havregrød (1dl gryn + 2 dl minimælk)og vand af kop
8-8.30 får movicol i 100 ml vand + 1 ske mme-pulver, sover efterfølgende 1,5 time
10-10.30 øllebrød + vand af kop
12.00 100-150 ml mme sover efterfølgende ca 2,5 time
15.00 150 ml mme
17.30 kartofler, grønsager og køg, vand af kop
20.00 200 ml vælling
Noah spiser ikke om natten, og det virker som om han altid kunne spise noget mere. Men jeg er sådan i tvivl, fordi min sundhedsplejerske ofte siger at jeg ikke skal vænne ham til, at han skal være overmæt. men jeg synes jo også at han skal have det han kan spise, han er jo en stor dreng. Han er glad for alt mad, og guffer bare løs.
Er der noget ville være bedre at ændre på, og hvornår mener du han skal til at spise rugbrød?
Han er som regel glad og tilpas. Han har astmatisk bronkitis og blødt brusk i luftvejene, så han vågner mange gange om natten og skal have sutten, men jeg har ikke indtryk af at han er sulten.
Håber du kan vejlede mig.
Venlig hilsen
Karina